Laihiksella sitä on niin helppo ajatella, että "no ei se nyt maata kaada jos tänään(kin) vähän fuskaan. Muutamat kalorit sinne tänne. Haen nyt sen voileivän -300 kaloria ei ole yhtään mitään!

Voileipä ei välttämättä ole paljon mitään, jos ylipainoinen laihduttaa mutta normaalipainoisen laihdutuksessa ylimääräiset voileivätkin lasketaan.

Jokainen onnistunut laihdutuspäivä on askelta lähempänä tavoitetta. Sen tajusin tänään. Itse olen 500 miinuskaloreilla. 500 miinuskaloria on 1/15 yhden kokonaisen kilon (7500kcal) tiputtamisesta. Toisin sanoen, grammoissa 500 miinuskaloria on vajaa 70g. Mietitäänpä sitten puolen kilon voipakettia, jossa on rasvaa muistaakseni 80%. 70g tiputettua rasvaa voipaketissa siis vastaisi reilu 50g voita. SIIS, jokaisena onnistuneena laihdutuspäivänä minun kropasta lähtee pois yli 50g kokoinen siivu "voita"!

50g voisiivu päivittäin todellakin on edistystä, varsinkin minulle normaalipainoiselle/hoikahkolle.

6 päivän jälkeen olen saanut kropastani pois 300g voita. Jos jatkan, niin 10 päivän päästä olen saanut kokonaisen voipaketin pois itsestäni!! (vielä kun sen saisi pois ongelmakohdista....)

Sitä en kyllä vaan tiedä MISSÄ VÄLISSÄ olen lihonut kun kontrolloinki syömisiäni liikaa :/ Se on pakko olla ne HEMMETIN pähkinät.............